Nasza pracownia wykonuje projekty graficzne do różnego typu materiałów promocyjnych i reklamowych. Wykonujemy LOGA, projektujemy wizytówki, ulotki, kalendarze, banery, tablice, szyldy, plakaty, kartki okolicznościowe i wiele wiele innych.
Nasi graficy to zarówno ludzie doświadczeni jak i młodzi, dlatego jesteśmy w stanie zrealizować każdą wizję klienta.
Każdy z wykonanych przez nas projektów jest najpierw akceptowany przez realizacją. Wszystkie uwagi i spostrzeżenia, są wprowadzane na bieżąco. Projekty są przez nas skrupulatnie archiwizowane.
Pracujemy na aktualnych wersjach programów graficznych, zarówno w wersji rastrowej jak i wektorowej.
Potrafimy przekształcać powierzone rysunki techniczne w formatach wektorowych (CAD), tak aby wykonane materiały mogły posłużyć do dalszej własnej obróbki przez klienta (np. w formie plików na plotery, frezarki – formaty EPS, PLT, etc. )
Przykuwający uwagę projekt graficzny ?
Poznaj zasady towarzyszące projektowaniu w naszej firmie:
Prostota
Czytelność projektu ma priorytet. Naszpikowanie informacjami nie pomaga. Ta zasada sprawdzą się zarówno w projektach grafik samochodowych jak i przy tworzeniu loga firmy, czy chociażby wizytówek. Zazwyczaj należy umiejętnie dodawać do projektu, a nie odejmować:
Nie za dużo kolorów i fontów (czcionek) kilka rodzajów czcionek to czasem za dużo – wystarczą maksymalnie 2-3. To samo dotyczy kolorów – kilka wystarczy.
Puste przestrzenie – zapobiegają efektowi przeładowania, powodują skupienie jedynie na rzeczach istotnych.
Ładna czcionka
Za pomocą doboru odpowiedniej czcionki, można podkreślić, lub umniejszyć znaczenie przekazywanej informacji. Przy doborze czcionek kierujemy się kilkoma zasadami:
Im mniej czcionek tym lepiej
Rozmiar ma znaczenie 😊
Wygląd na urządzeniach mobilnych (dotyczy zastosowania np. na stronach www)
Zgrabne żonglowanie kolorami
Emocje poprzez kolor. Potrafimy to osiągnąć stosując kilka znanych trików:
Ocieplenie pastelami – dają wrażenie ciepła.
Zimna tonacja koloru – w większości uspokaja.
Współgranie zbliżonych odcieni danej palety kolorów jest oczywiste, jednakże połączenie ciepły z zimnych tonacji wymaga doświadczenia.
Projektowanie grafik 2D
Rysowanie linii – określamy kształty, wzory, struktury, niekiedy zastosowanie potrafi odmienić nastrój.
Dobór koloru – kluczowe pod względem zamierzonego efektu w postaci pozytywnych emocji.
Zastosowanie tekstury – podejście do powierzchni w sposób ogólny, jednakże trzeba zachować zasadę doboru pod względem jakościowym. Nikt nie lubi pikseli na teksturach.
Puste obszary – kierujemy się wyznaczaniem przestrzeni w obszarach które nie emocji. Głównym przekazem stylistycznym są linie i kolory, a przestrzenie wygaszają emocje.
Generalne zasady w projektowaniu 2D:
Kompromis – obraz wyrównany pod względem proporcji przestrzeń – pustka.
Powtarzalność – nadaje rytm obrazom poprzez akcentowanie podobieństw.
Skalowanie rozmiarów – budowanie pozytywnych relacji poszczególnych elementów układanki.
W projektowaniu graficznym stosujemy i wyróżniamy grafiki wektorowe i rastrowe:
Rastrowe: w grafice rastrowej obrazy składają się z milionów pikseli. Każdy piksel posiada barwę, kolor. Pixele składają się w całość poprzez prezentację różnicy między kolorami. Jest to szeroko używany rodzaj grafiki, stosowany we wszystkich dziedzinach życia.
Rozmiary grafik rastrowych nie mogą być zmieniane bez utraty jakości.
Wektorowe: w grafice wektorowej obrazy wykonywane są za pomocą matematycznych współrzędnych. Jest to zapis ciągu współrzędnych poszczególnych elementów. Zmiana rozmiaru odbywa się bez utraty jakości skalowanych elementów.
Garść informacji o projektowaniu graficznym:
Projektowanie graficzne polega na tworzeniu projektów związanych z grafiką, takich jak reklamy, plakaty, ulotki, loga, strony internetowe, aplikacje, animacje, itp. Projektanci graficzni pracują nad projektem od początku do końca, od wstępnej koncepcji do finalnego produktu. Proces projektowania obejmuje badanie potrzeb klienta, tworzenie koncepcji i prototypów, komunikację z klientem, przygotowanie plików do druku lub publikacji online. Projektanci graficzni muszą mieć dobrą znajomość różnych narzędzi i programów graficznych, takich jak Adobe Photoshop, Illustrator, InDesign, itp. oraz zasad typografii, kolorystyki i layoutu.